Restoration of Behavior

Opening on Friday November 26th, 2010 at 5pm. | Within the framework of the exchange program between LA CHAMBRE BLANCHE and Tokyo Wonder Site

Yasuto Masumoto |

Opening on Friday November 26th, 2010 at 5pm. | Within the framework of the exchange program between LA CHAMBRE BLANCHE and Tokyo Wonder Site

“Our behavior holds a certain meaning in every situation, in some cases with a potential of referring to political and social issues. Thus, behavior under extraordinary strange situations should also include possibilities of connecting to something with a political or social nature”. Based on this thinking, Yasuto Masumoto realized, in 2010, Private Chorus, a speech style performance in which the artist, masked and pulled by a rubber tube, was speaking out his thoughts towards society while given a painful foot massage. For his site-specific residency at LA CHAMBRE BLANCHE, he wishes to develop this project by collecting, with video documentation, the behavior of various people in different situations. Indeed, strange performances will be filmed on a daily base and then broadcasted in gallery on TV monitors. The public will wander between these real-time performances and the traces of past actions. The artist, who will invite performers extensively from the public, will attempt with this to create a "strange dictionary on behavior".


Bio

Yasuto Masumoto est né à Hiroshima (Japon). Il vit et travaille à Kyoto, ainsi qu’à Tokyo, où il a d’ailleurs réalisé une maîtrise en arts médiatiques à la Tokyo Polytechnic University après des études en photographie. Depuis 2004, il participe à de nombreuses expositions et réalise des performances en divers lieux au Japon, mais aussi au Portugal, au Danemark, au Royaume-Uni ainsi qu’en Allemagne. Récemment, il présentait une exposition individuelle intitulée Private Chorus à l’Alternative Space Loop à Séoul (Corée).

Démarche

L’ensemble de mes activités artistiques vise à entrer en confrontation avec la société. Je présente des comportements singuliers à travers la performance et la documentation d’actions au caractère ludique et aux dimensions corporelles. En d’autres mots, ceci me permet de rechercher et de pratiquer certaines méthodes et des possibilités, soit en performance ou dans mes activités sociales, tout en préconisant une « politique du ludique » et la construction théorique que cette notion sous-tend.




Vous aimez?

Partagez cette programmation sur les différents réseaux sociaux.

Partage: