Coral Bones / La Mer

January 22 to March 4, 2018
Presentation of the work in progress on February 15, 2018 at 5pm
Closing on March 2, 2018 at 5pm
Open Gallery from February 16 to March 4, 2018

Pavitra Wickramasinghe |

January 22 to March 4, 2018
Presentation of the work in progress on February 15, 2018 at 5pm
Closing on March 2, 2018 at 5pm
Open Gallery from February 16 to March 4, 2018


As part of Mois Multi, LA CHAMBRE BLANCHE is pleased to welcome the Montreal multidisciplinary artist from Sri Lanka Pavitra Wickramasinghe for a residency from January 22 to March 4, 2018. There will be a presentation of the work in progress on February 15, 2018 at 5 pm and the gallery will be open to the public from February 16 to March 4, 2018.

For her residency, Pavitra Wickramasinghe is inspired by the sea, symbol of travel, discovery and migration. Fascinated by the ability that sailors used to read waves and stars to orient themselves, the artist imagines a work evoking the movement of the ocean. Through the use of drawing, light and shadow effects, she proposes to transform the gallery space into a vast expanse of marine life, moved by the perpetual swirl of the waves, inviting us to dive to elsewhere.

For this nineteenth edition, Mois Multi brings together 48 artists and 27 works for a memorable celebration of the multi arts. This project is part of the artistic direction of the curator Ariane Plante about the reenchantment of the world. This year concludes the trilogy on a positive and promising vision of art.

As part of Mois Multi, LA CHAMBRE BLANCHE is pleased to welcome the Montreal multidisciplinary artist from Sri Lanka Pavitra Wickramasinghe for a residency from January 22 to March 4, 2018. There will be a presentation of the work in progress on February 15, 2018 at 5 pm and the gallery will be open to the public from February 16 to March 4, 2018.

For her residency, Pavitra Wickramasinghe is inspired by the sea, symbol of travel, discovery and migration. Fascinated by the ability that sailors used to read waves and stars to orient themselves, the artist imagines a work evoking the movement of the ocean. Through the use of drawing, light and shadow effects, she proposes to transform the gallery space into a vast expanse of marine life, moved by the perpetual swirl of the waves, inviting us to dive to elsewhere.

For this nineteenth edition, Mois Multi brings together 48 artists and 27 works for a memorable celebration of the multi arts. This project is part of the artistic direction of the curator Ariane Plante about the reenchantment of the world. This year concludes the trilogy on a positive and promising vision of art.




Bio

Pavitra Wickramasinghe est née au Sri Lanka et vit maintenant à Montréal. Elle détient une maîtrise en arts de l’Université Concordia. De 2002 à 2009, son travail est montré à Calgary, Montréal, Toronto et Banff. En 2010, ses œuvres font l’objet d’une exposition solo en Espagne à la suite d’une résidence à Huesca dans le cadre des Pépinières Européennes pour jeunes artistes. Elle a récemment participé au Stuttgarter Filmwinter en Allemagne. Elle est plusieurs fois boursière du Conseil des arts et des lettres du Québec, de même que du Conseil des arts du Canada.

Démarche

L'étonnement est un terme utilisé lorsque la rationalité est suspendue. J'ai senti cet état absolu d'étonnement dans mon enfance en dépit de l’explication rationnelle qui l’a suivie. Notre télévision était défectueuse et mon père l’a ouverte afin de la réparer. Je me souviens m’être demandé d’où provenaient les images. Jusqu’à ce jour, je pensais que les endroits et situations des émissions présentées existaient en miniature à l’intérieur de l’appareil. Avant de voir les circuits électroniques de la télévision, j’avais ma propre explication rationnelle de ce phénomène. Pour générer l’image sur l’écran, un petit monde à l’intérieur de l’appareil était plus plausible à mes yeux comme explication qu’un amas électronique. Le fait de voir le mécanisme caché de l’appareil ne m’a pas permis de faire la lumière sur ce processus, mais plutôt de le rendre encore plus insondable. Je tente de capter ce même étonnement, tant dans mon travail que lorsque je suis en atelier.




Vous aimez?

Partagez cette programmation sur les différents réseaux sociaux.

Partage: